martes, 22 de mayo de 2007

Resum temes 1 i 2

04/12/07
Les TIC i l’escola i les aportacions de les TIC a l’educació infantilCom tots sabem, l’escola és l’encarregada de donar respostes al entorn canviant que ens rodeja, per tant, ha d’actualitzar-se a les demandes de la societat constantment. Els docents han de proporcionar els criteris i coneixements, d’allò que ens rodeja, a tots els nens i nenes que estan als nostres centres educatius.En Jordi Cases i M. Roser, també ens parlen de com influeixen les TIC en el desenvolupament dels xiquets, ens diuen que totes les persones tenim un codi genètic tancat, que no varia però un altre anomenat l’obert que s’activa si s’estimula.La millor estimulació per a qualsevol infant és la de les persones en els primers anys de vida, però després tal i com van creixent les estimulacions que se’ls deuen oferir són les que més que millor s’adapten al seu moment maduratiu, no per ser més complexes i elaborades seran millors.El desenvolupament i aprenentatge avui en dia estan relacionats amb les TIC, tots els xiquets conviuen amb elles, i habitualment sense adonar-se’n. Tant en el desenvolupament com en l’aprenentatge, els factors i les experiències més influents no són les que apareixen primer sinó les que tenen continuïtat.Hi ha moltes crítiques sobre les TIC, perquè hi ha qui té por a que furten el paper al mestre, ja que abans el mestre era qui tenia la sabiduria. Doncs bé, perquè no li donem un nou plantejament? El mestre ara és qui ensenya als alumnes a aprendre a aprendre.


El mateix que amb el altre ve a data del 12 d'abril de 2007 perquè estava publicat en http://www.fotolog.com/lorena_bort

No hay comentarios: